ویدئو| شهردار مشهد مقدس: جشن‌های دهه کرامت و شب میلاد حضرت رضا(ع) حال خوبی را برای زائران و مجاوران ایجاد کرده است قلندرشریف: جامعه ما مدیون اساتید، معلمان و آموزگاران است شهردار مشهد مقدس در جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها: فاز نخست خط۳ قطارشهری، عیدی ویژه مدیریت شهری به زائران و مجاوران+ویدئو شکوه جشن میلیونی امام‌رضایی‌ها در شب میلاد امام‌رضا‌(ع) در مشهد + فیلم استقرار ۶۰۰ نیروی خدمات شهری مشهد در محدوده پیرامونی حرم مطهر رضوی همزمان با ولادت امام رضا (ع) (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) توزیع کیک ۱۰۰۰ متری میلاد امام‌رضا(ع) در حرم مطهر رضوی آغاز مسافرگیری فاز یک خط ۳ مترو مشهد، از شنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس شورای عالی استان‌ها: مدیران باید شوراباور شوند + فیلم تغییر ساعت ارائه خدمات ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد از شنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس شورای شهر مشهد: دوره اعمال‌نظر دیگران گذشته و شورا به بلوغ رسیده است نخستین مصوبه کارگروه «سرمایه‌گذاری برای تولید» شورای شهر به شهرداری مشهد ابلاغ می‌شود + فیلم ترافیک موقتی برای مهار ترافیک در تقاطع‌های غیرهم سطح خیام، سپاد و شهید فهمیده مشهد سومین کلینیک گل و گیاه شهر مشهد آماده بهره‌برداری | بوستان‌های بانوان «بسیج» و «نصرت» به‌زودی افتتاح می‌شوند سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومانی سپاه و کمیته امداد برای تسهیل ازدواج زوج‌های نیازمند شادی در خیابان‌های مشهد | کارناوال باشکوه خودرویی و موتوری به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت امام‌رضا(ع) بیش از ۵۰۰ نقطه از شهر مشهد در شب میلاد امام‌رضا(ع) نورباران می‌شود علوی‌مقدم: نگاه شورای شهر مشهد به مناطق کم‌برخوردار، یک نگاه ویژه است بازدید مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری کشور و جمعی از مدیران شهری مشهد از محل اجرای پروژه ۴۰۵۲ واحدی شهرک شهید رجایی مشهد + فیلم شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی پروژه ۴۰۵۲ واحد مسکن ارزان‌قیمت در حاشیه شهر مشهد از هفته آینده آغاز می‌شود + فیلم ناصحی از آمادگی فاز یک خط ۳ مترو مشهد برای خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی خبر داد
سرخط خبرها

تجهیز ۷ پایانه تاکسیرانی مشهد به دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور سفر | کاهش ۹۰ درصدی آمار شکایات ثبت‌شده از تاکسی‌ها در پیک نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۲۳۷۳۲
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۳
تجهیز ۷ پایانه تاکسیرانی مشهد به دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور سفر | کاهش ۹۰ درصدی آمار شکایات ثبت‌شده از تاکسی‌ها در پیک نوروز ۱۴۰۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: با راه‌اندازی دستگاه‌های صدور فاکتور سفر در پایانه‌های مسافربری منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر و البته به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری آنها، امسال به نسبت پیک‌های زیارتی پیشین بالغ بر ۹۰ درصد از میزان شکایات مسافران کاسته شده و به جز چند مورد معدود، اساساً تاکنون هیچ شکایتی ثبت نشده است.

مرتضی چایچی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز با اشاره به آغاز دومین پیک سفر‌های نوروزی پس از سومین شب قدر در مشهد اظهار کرد: یکی از ابتکارات مجموعه مدیریت شهری در بخش تاکسیرانی که از حدود دو سال قبل به‌صورت فراگیر در پایانه‌های تاکسی و مبادی ورودی شهر درحال اجراست، موضوع نصب و به‌کارگیری دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور تردد است که امروزه در پایانه‌های تاکسیرانی در مسیر خیابان نواب صفوی، خیابان طبرسی، خیابان شیرازی و مسیر‌های منتهی به باب‌الجواد(ع) جانمایی شده است. علاوه بر این، ایستگاه راه‌آهن شهید رئیسی، پایانه مسافربری امام رضا(ع) و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد نیز به این زیرساخت هوشمند مجهز و امکان ویژه‌ای برای زائران فراهم شده است.

وی افزود: این دستگاه‌ها مسافران را قادر می‌کنند تا پیش از آغاز سفر درون‌شهری، از هزینه دقیق و کرایه تاکسی مطلع شوند. سازوکار فنی این دستگاه‌ها به شکلی است که سه پارامتر مسافت، نرخنامه مصوب و وضعیت ترافیک مسیر را به صورت آنلاین و هم‌زمان درنظر گرفته و کرایه را مشخص می‌کند. علاوه بر این، رانندگان تاکسی هم پس از پایان هر سفر در صف انتظار قرار می‌گیرند و بر این اساس، سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد این امتیاز مدیریتی را دارد که هم از بروز برخی مشکلات میان رانندگان و مسافران جلوگیری کند و هم در هر لحظه با دقتی بسیار زیاد، وضعیت سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی ناوگان را تحت رصد داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگرچه نصب این دستگاه‌ها در پایانه‌های تاکسیرانی منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر از حدود دوسال قبل آغاز شد، اما پیش از پیک زیارتی نوروز امسال، با حمایت سازمان فاوا شهرداری مشهد، نرم‌افزار دستگاه‌های صدور فاکتور به‌روز‌رسانی شد تا قابلیت‌های جدیدی همچون نظارت برخط و درلحظه و چندین مزیت دیگر بر آن‌ها افزوده شود. بر همین اساس، امسال به نسبت پیک‌های زیارتی پیشین بالغ بر ۹۰ درصد از میزان شکایات مسافران کاسته شده و به جز چند مورد معدود، اساساً تاکنون هیچ شکایتی ثبت نشده است.

وی بیان کرد: بازرسان محسوس و نامحسوس ما در پایانه‌های تاکسیرانی منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر این موضوع را تأیید کرده‌اند. دلیل کاهش چشمگیر نارضایتی‌ها آن است که به دلیل صدور فاکتور و اعلام کرایه پیش از سفر، این امکان برای مسافر وجود دارد که از سفر انصراف دهد و به همین دلیل، اساساً چالشی به وجود نمی‌آید. سیستم نوبت‌دهی به رانندگان نیز از بروز نارضایتی میان تاکسیرانان جلوگیری می‌کند و هرکس دقیقاً می‌داند که چه زمان، دوباره نوبت به سرویس‌دهی او می‌رسد.

چایچی تأکید کرد: علاوه بر این، در توقفگاه‌های سطح شهر نیز باجه‌هایی تعبیه شده که استراحتگاه و محل حضور بازرسان است و بر روی این باجه‌ها جایی که در معرض دید عموم مردم باشد، نرخنامه هر سفر درون‌شهری در آن خط نصب شده است. این‌ها همه از تدابیری است که مسافران بتوانند پیش از استفاده از تاکسی از کرایه آن آگاه شوند، اما همچنان از عموم زائران و مجاوران عزیز تقاضا داریم که علاوه بر توجه به این نرخنامه‌ها، کرایه را فقط براساس تاکسی‌متر پرداخت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->